tisdag 11 maj 2010

Gunnel Stenman

Idag är det grundaren av klädmärket Melmelli, Gunnel Stenmans tur att svara på frågor.
Läs och njut!

- Hur länge har Melmelli funnits?
* Min första kollektion kom ut våren 2008

- Hur skulle du beskriva Melmelli?
* Kvinnligt, lekfullt och lite bohemiskt. Det ska vara skönt att ha på sig och smickrande passformer. Jag gillar att leka med färger som harmonerar med varann, hitta på roliga lösningar. Typ mina underklänningar, kul med lager på lager.

- Varför tror du Melmelli har blivit så otroligt populärt?
* Ja du, det vet nog mina butiker bättre än jag. Jag gör bara det jag själv gillar, och det är ju fantastiskt kul att det slagit så väl ut!

- Var hämtar du inspiration till dina kollektioner?
* Precis överallt, ju mer udda desto roligare. Inför varje kollektion känner jag alltid efter vad jag själv vill ha på mig och utgår ifrån det.

Vi tackar Gunnel och ser med spänning fram emot höstens kollektion.

Inga kommentarer: